אלבניה, מדינות הבלקן, טירנה, בראט, שקודרה, יוון, חופשות משפחתיות ביוון, חופשות באיי יוון, חופשה עם ילדים ביוון,

אלבניה – יותר ממה שחשבתם

 

אלבניה ALBANIA

אלבניה מדינה מהממת, קרובה, זולה ופחות מוכרת ומתוירת בהשוואה לשאר מדינות אירופה ובעיקר לשכנותיה כגון מונטנגרו ויוון. אלבניה מדינה הררית, מלאה בנחלים, אגמים, וחופים לכל אורכה אל מול איטליה. האנשים מאוד אדיבים, פתוחים וחמים, נחושים לעזור, נחמדים ואוהבי ישראל.

חופים נהדרים עם מזג אוויר ים תיכוני, הרים נישאים עטויי כסות יער ירוקה, פרדסים וכרמים, אגמים, מפלים, מסגדים יפים לצד כנסיות נאות, עתיקות רומיות ויווניות, ערים היסטוריות, ושמש נהדרת. פיסת אירופה שטרם הכרתם. היעדר תשתיות תיירותיות מפותחות הופך את אלבניה ליעד שמתאים במיוחד למטיילים הרפתקנים, שייהנו מטיול במדינה בתולית שעדיין לא נתגלתה על ידי המוני התיירים, ושהטיול בה נדמה כמסע אחורה בזמן.

תוכלו למצוא טיסות ישירות לטיראנה בירת אלבניה החל ממחיר של 399 דולר

חבילה של 4 לילות במלון הילטון גארדן אין על בסיס לינה וארוחת בוקר החל מ 499 דולר (06-10/05/24)

סופ"ש  3 לילות במלון מרקיור טיראנה 4* על בסיס לינה וארוחת בוקר החל מ 559 דולר (10-13/05/24)

פסח  4 לילות במלון מארק אלבניה על בסיס לינה וארוחת בוקר החל מ 799 דולר (22-26/04/24)

המחירים לאדם בחדר זוגי, כוללים העברות, לא כוללים כבודה.

טיול מאורגן קפיצה קטנה לטיראנה  החל מ 799 יורו לאדם (29/04-03/05/24)

טיראנה הבירה

בירת אלבניה היא טיראנה, עיר צבעונית ותוססת שבאדריכלות שלה ניכרות השפעות רומיות, תורכיות וסובייטיות. בעשור האחרון טיראנה עברה מתיחת פנים, כשרבים מהבניינים הקומוניסטים הכעורים נצבעו בצבעים עזים שמקנים לעיר מראה עליז. לאלה יש להוסיף את הברים והמועדונים הרבים שנפתחו בעיר. בטיראנה יש גם כמה מוזיאונים מעניינים כמו המוזיאון ההיסטורי והמוזיאון הארכיאולוגי.

ערים נוספות

באלבניה יש ערים מעניינות נוספות כמו קרויה, שנחשבת לאחת מהערים היפות באלבניה, ומציעה נוף הרים יפה, אדריכלות ימי ביניימית ואוויר הרים צלול. האתר הכי בולט ומרשים בעיר הוא טירת קרוייה מהמאה החמישית. בדרך לטירה יש בזאר צבעוני מקסים של מזכרות וחפצי אמנות. עיר הנמל דורס, השנייה בגודלה במדינה, היא אפשרות מומלצת לטיול יום מטיראנה. יש בה אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, שהחשוב מכולם הוא האמפיתיאטרון הרומי שנבנה במאה השנייה לספירה.

אגמים, פארקים וחופים

לחובבי הטבע כדאי להגיע לאגם שקודר, הגדול ביותר באזור הבלקן, ששני שלישים ממנו נמצאים מעבר לגבול, במונטנגרו. ליד האגם נמצאת העיר שנושאת את אותו שם, ומהווה את אחת הערים הגדולות והחשובות במדינה. בשקודר יש רחובות עתיקים וצרים עם אופי מיוחד, והיא מהווה בסיס טו לטיולים באור אגם שקודר, בהרי האלפים האלבנייןם וביערות האזור. לא רחוק משם נמצא גם הפארק הלאומי טטי שבו נופים הרים, צמחייה ירוקה ומפלים.
ואם כבר טורחים ומגיעים לאלבניה אסור להחמיץ נופש בריביירה של אלבניה, שבה חופים נהדרים ומפרצים קסומים בים האדריאטי. בירת הריביירה של אלבניה היא ולורה, שמהווה בסיס טוב לטיול בכפרים הקטנים של האזור.

תוכלו למצוא טיולים לאלבניה או טיולים המשלבים את מקדוניה ומונטנגרו

המלצה לטיול מאורגן באלבניה

ת"א – טיסה ישירה לטירנה, אלבניה – קרויה

נצא בטיסת אחה”צ ישירה מת”א לטירנה (Tirana), בירת אלבניה. טירנה מהווה את מרכזה הכלכלי, הפוליטי והתרבותי של אלבניה. העיר נוסדה בשנת 1614 ע”י סולימאן פאשה ברגיני והפכה לבירת המדינה בשנת 1920. כיום טירנה מצטיינת באדריכלות המשלבת השפעות רומיות, תורכיות וסובייטיות. לאחר ההגעה ניסע ללינה בעיר קרויה (Kruje).
לינה בקרויה.

יום 2
קרויה – שקודרה

בבוקר נסייר בקרויה, אחת הערים היפות באלבניה. ניכנס למוזיאון סקנדנברג (Skandenberg) על שם הגיבור הלאומי שהחזיק מעמד כנגד האימפריה העותומאנית במשך יותר מ 40 – שנה. נטייל בבזאר של העיר ונמשיך צפונה. נגיע לשקודרה (Shkoder), העיר השנייה בגודלה באלבניה, בירת צפון אלבניה.
לינה בשקודרה.

יום 3
שקודרה והאזור

נצא בבוקר לביקור במצודת רוז’פה (Rozafa) האדירה בפאתיה הדרומיים של שקודרה (Shkodra), שממנה נשקפים האלפים האלבניים ושלושת הנהרות הנפגשים בסמוך. נבקר באגם שקודר שליד העיר, המהווה גבול בין אלבניה למדינת מונטנגרו , ונשוט בו בסירה. נבקר בסדנת הכנת המסכות הוונציאניו ת מנייר ומקרמיקה, נבקר במסגד ובמדרחוב העתיק ונכיר את שווקי העיר.
לינה בשקודרה.

יום 4
שקודרה – האלפים האלבניים – שקודרה

יום טיול מרהיב של נופים כפריים בעלי קשר רופף עם ה”ציויליזציה” והמדינה. נלמד על תופעת “מגדלי המקלט” שאליהם נמלטו גברים מאימת “גאולת הדם ” שהייתה רווחת באזור ההררי. נתארח בבית של משפחה מקומית לארוחת צהריים, מסלולי הליכה קלילים וטבילה בפלגי נהרות ומפלים שוצפים.
לינה בשקודרה.

יום 5
שקודרה – לז'ה – קו החוף והריווירה – בראט

ביום זה נחזור למרכז המדינה, דרך עיירות קטנות וכפרים. נגיע לעיר לז’ה (Lezhe) לביקור במוזוליאום של סקנדנברג. אבי האומה האלבנית המודרנית, ונלמד על תרומתו לגיבוש המבנה השבטי לתוך זהות לאומית חוצה דתות ודיאלקטים. נמשיך לאורך קו החוף המחודש של אלבניה, ה”ריוויירה”, ונגיע לבארט (Berat) “עיר אלף החלונות”, העיר המרשימה והאלגנטית ביותר בדרום אלבניה. בחלקה העתיק מאות בתי – אבן עתיקים, משתפלים על צלע הר שבפסגתו עיר מבצר. נתחיל בנקודת התצפית אל הסביבה מהמבצר ונרד בתוך סמטאות צרות בין הבתים העתיקים, מסגדים וכנסיות.
לינה בבראט.

יום 6
בראט

את היום נקדיש לסמטאות הציוריות בשכונות העתיקות שבהן הבתים המסורתיים. נבקר בבית מקומי, ניכנס למוזיאון הפרטי להנצחת חסידי אומות עולם האלבניים שהצילו יהודים בתקופת מלה”ע השנייה, המסגד שבחצרו יתכן ונמצא קברו של שבתאי צבי ועוד.
לינה בבראט.

יום 7
הטבע סביב בראט

נקדיש את היום לטיול טבע סביב נהר אוסומי (Osomi) והר טומורי (Tomori), הגבוה ביותר בדרום אלבניה. נשלב נסיעה עם הליכות רגליות קצרות באזור.
בערב נצא לארוחת ערב ומופע פולקלור מקומי.
לינה בבראט.

יום 8
בראט – טירנה – טיסה ישירה לת"א

בבוקר ניסע אל טירנה הבירה ונבקר באתריה המרכזיים, הקתדרלה המרשימה בכיפתה האדירה והמוזיאון ההיסטורי שבו נתמקד בציוני הזמן המשמעותיים של העם האלבני. אחה”צ נצא לנמל התעופה של טירנה לטיסה הישירה לת”א. נחיתה בת”א בשעות הערב.

 

 

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..