ליטא, וילנה, קובנה, המורשת היהודית, חופשות לנוסע העצמאי וחופשות משפחתיות

בלגרד בסרביה – מפתיעה וזולה

בלגרד בסרביה – מפתיעה וזולה

בלגרד BELGRADE, בירת סרביה SERBIA, הפכה בשנים האחרונות ליעד נחשק , אהוב על התיירים הישראלים ואוהד ישראל. בבלגרד שילוב מוצלח של אתרים היסטוריים, מדרחוב קניות אלגנטי, פארקים נעימים, בתי קפה נעימים וחיי לילה תוססים כולל קזינו.

את כל אלו מקשטים הנהרות החוצים את בלגרד, הדנובה DANUBE והסאווה SAVA RIVER , התורמים לקסם המיוחד של העיר. במהלך הטיול בבלגרד כדאי מאוד לשוט באחד הנהרות, לטייל ברגל לאורך הגדה ולשבת באחד מבתי הקפה המשקיפים על המים.

העיר מתאפיינת בבניינים קלאסיים ומודרניים, שדרות רחבות ומספר אתרים שכדאי לבקר בהם, בית העירייה והפרלמנט ה"יוגולסבי" הישן, מצודת קלמגדן (Kalemegdan), הפסל של ויקטור הצופה על העיר, השוק הפתוח Kalenic וכיכר הרפובליקה.

החופשה בבלגרד זולה יחסית לאירופה והאנשים מסבירי פנים,

לבלגרד יש טיסות ישירות גם בתקופה הזו,

סופ"ש בבלגרד במלון מארק  4* על בסיס לינה וארוחת בוקר במחיר של 699 דולר (28/6-01/7)

חופשה בבלגרד במחיר נפלא מלון מארק  4* על בסיס לינה וארוחת בוקר במחיר של 749 דולר (17-21/6)

שבוע בסרביה במחיר נפלא בלגרד סיטי  4* על בסיס לינה וארוחת בוקר במחיר של 909 דולר (24/6-01/7)

להתפנק בבלגרד מ 1049 דולר למלון היאט ריג'נסי  5* – 4 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר (17-21/6)

כיכר הרפובליקה

הכיכר המרכזית בעיר ומקום המפגש החביב על המקומיים. במרכז הכיכר ניצב פסל של נסיך מיכאילו רכוב על סוס, מסביבה נמצאים מבנים חשובים, בהם המוזיאון הלאומי והתיאטרון הלאומי, וכן מסעדות ובתי קפה. בכיכר מתחיל רחוב הקניות הראשי של העיר, קנז מיכאילובה (Knez Mihailova) ,

וזו גם נקודת המוצא לטיול ברובע סקדרליה (Skadarlija).

רובע סקדרליה

אחד הרבעים היפים והרומנטיים בבלגרד, מזכיר את הרובע הלטיני של פריז. הרחובות מרוצפי האבן מהווים מוקד משיכה לאמנים, סופרים ומוזיקאים. יש כאן הרבה מסעדות מסורתיות, ברים, גלריות, חנויות עתיקות ובוטיקים.

כנסיית סנט סאווה

כנסיית סנט סאווה (St. Sava) היא אחת מהכנסיות האורתודקסיות הגדולות בעולם. בנייתה החלה בשנת 1935 ולמעשה לא הסתיימה עד היום. הכיפה העצומה המרשימה של הכנסייה הפכה לאחד מסמליה של בלגרד.

כמובן שמומלץ לעשות שייט על הנהר, ללכת לטייל בשכונת זאמון העתיקה,

לטייל ולעשות קניות בשוק הפשפשים בובליאק (Buvljak) , בעיר יש גם כמה שוקי אוכל ושווקים חקלאיים, כמו שוק קלניק (Kalenić Pijaca), שוק פתוח גדול שבו מוכרים פירות, ירקות, גבינות ומעדנים מקומיים כמו קיימאק. שוק חקלאי פופולרי נוסף הוא Zeleni Venac.

בלגרד נחשבת ליעד הבילויים החם של מזרח אירופה, ויש אפילו המשווים אותה לברלין בשל ההיצע הגדול של מועדונים ומסיבות מוצלחות. אחד מאזורי הבילויים הפופולריים בעיר הוא Beton Hala, אזור של האנגרים על גדות הנהר שבהם מרוכזות כמה מהמסעדות הטובות, כמו Sakura ו-Frida, לצד ברים נוצצים, דוגמת הגסטרו בר הטרנדי Toro.

אחד מאזורי הבילוי המעניינים הוא סוואמאלה (Savamala), שכונה ותיקה שנמצאת בתהליך של התחדשות – הבתים הנטושים הפכו למועדונים, ברים ומרכזי תרבות אלטרנטיבית. גם שכונת דורצ׳ול (Dorćol) מציעה שפע של מקומות בילוי, בעיקר בתי קפה וברים.

לילדים נוכל להציע טיול למצודה של בלגראד, גן החיות, מוזיאון הסלפי וכמובן הלונה פארק.

כמובן שטיסה לבלגרד יכולה גם להיות התחלה של טיול בסרביה כולה, מדינה נפלאה עם  טבע מדהים.

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..