מלטה, ולטה, המערה הכחולה, כפר פופאי, פארק פליימוביל, גוזו, קומינו

חופשה במלטה – נופש קרוב

חופשה במלטה היא חופשה של רוגע הכוללת שילוב של נופש בחופים, היסטוריה, תרבות

 

למלטה טיסות ישירות 3 פעמים בשבוע אפילו בעונת החורף,

מחירים לדוגמא, חבילה של 4 לילות במלון סנטנה 4* 629 דולר לאדם בחדר זוגי על בסיס לינה וארוחת בוקר בתאריכים 11-16/10 

מחיר מטורף של 265 יורו לאדם במלון בלה ויסטה 4* בנובמבר (4-8/11)

 

מלטה (Malta) היא (האי מלטה) מדינה קטנה, השוכנת בלב הים התיכון, כ-100 ק"מ דרומית לסיציליה. המדינה היא למעשה ארכיפלג, ששלושת האיים הגדולים שלו מהווים את מקום מגוריהם של כ-400 אלף תושבים.

האי הגדול של מלטה נושא את אותו השם ועליו שוכנת עיר הבירה ולטה (Valeta). שני האיים האחרים הם גוזו (Gozo) וקומינו (Comino), שהוא ברובו לא מיושב.

יש המכנים את מלטה כ"מוזיאון הפתוח הגדול בעולם", זאת משום שבמדינה הקטנה הזו ריכוז האתרים ההיסטוריים והאטרקציות לתיירים הוא מן הגבוהים בעולם.

האתרים ההיסטוריים במלטה מציעים לתיירים מבט על 7,000 שנה של היסטוריה, שבמהלכה עבר האי בין ידי כובשים שונים, שהטביעו בה את חותמם.

לצד החוויה התרבותית המעניינת הזו, הודות למזג האוויר הים תיכוני ולטופוגרפיה של האיים, יוכלו המבקרים ליהנות גם מבילוי באחד מחופי הים.

משום היותה קטנה כל כך, מלטה מציעה למבקרים בה מוקדי עניין שונים ומגוונים, במרחק קצר זה מזה. למשל, בעוד שהאי מלטה הוא המרכז השלטוני, הכלכלי והתרבותי של המדינה,

האי גוזו הוא היפוכו המוחלט – זהו האזור הכפרי והמסורתי יותר של המדינה. אם אתם רוצים לחוות את כל מלטה ביום אחד ומזווית אחרת, צאו ליום של שיט מסביב לאיים.

אטרקציות לתייר במלטה

אטרקציות ארכיאולוגיות – האל ספייני היפולגורום ה-Hal Saflieni Hypogeum הוא מבנה מיוחד, המכיל שלל חדרים, אולמות ומעברים שנחצבו באבן במגוון צורות וגדלים (מוכר כאתר מורשת של אונסק"ו),

מערות גאהר דלאם Ghar Dalam תוכלו לחזות במו עיניכם בהוכחות להתיישבות האנושית הראשונה באיים, לפני כ-7,500 שנה, מקדשי האגר קים Hagar Qim, משלבים נוף עוצר נשימה עם עתיקות מעניינות. המבנים, שנחשבים ליפים מבין המקדשים המגליתים במלטה.

מקדשי גנטיה Ggantija, הנמצאים ב-Xaghra באי גוזו (Gozo), הם מהמקדשים המגליתים העתיקים ביותר בארכיפלג, הוכרזו  כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו

אטרקציות טבע – המערה הכחולה (Blue Grotto) היא מערכת של מערות וחללים תת ימיים, המשקפים את הצבעים הכחולים-תכולים של הצמחייה התת-מימית. אפשר להגיע לביקור במערות כדי לראות מקרוב את תופעת הטבע היפהפייה באמצעות סירה מ-Wied iz-Zurrieq

הלגונה הכחולה  באי קומינו (Comino). אחד האתרים המצולמים ביותר, בזכות חופיו היפהפיים, ומי הטורקיז-כחול הצלולים שבו, שנהדרים לשחייה.

אטרקציות לילדים ומשפחות:

כפר פופאי (Malta Popeye Village)

כפר השעשועים הזה עמוס בפעילויות כיפיות לכל המשפחה. כאן תוכלו לפגוש בדמויות מצוירות מוכרות ואהובות, שמסתובבות ברחבי הפארק וישעשעו את ילדיכם.

אפשר להסתובב בין רחובות הכפר, להיכנס לבתים השונים, שבהם "גרות" הדמויות מעולמו של פופאי, וגם סנטה קלאוס ועוזריו, וליהנות מהחוויות השונות שמצפות לכם שם.

פארק פליימוביל (Playmobil FunPark)

כולנו מכירים את צעצועי הפליימוביל – משחק הרכבה, המספק שעות של הנאה ועניין לכל ילד. כאן, בפארק פליימוביל, החלקים יוצאים מהקופסה והילדים יכולים ממש לשחק "בתוך" לבני הבניין וליהנות ממגוון אפשרויות ההרכבה עם שלל נושאים, דמויות ותפאורות, כולל שודדי ים, שוטרים, פיות ועוד

פארק מים (Splash & Fun Water Park)

מגלשות מים, בריכות גלים, אבובים, בריכות ואטרקציות אחרות מחכים לכם בפארק המים, להנאה רטובה אידיאלית בימי השמש החמים.

פארק מדיטרנאו (Mediterraneo Bio Park Malta)

בואו ללמוד על קסמי הים התיכון ובעלי החיים שבו, בחוויה מהנה ומעניינת לכל המשפחה. תוכלו להתרשם ממופעים מרהיבים של דולפינים, כלבי ים ותוכים ולבקר בביתן הזוחלים המעניין.

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..