חופשת סקי באיטליה, מילנו, טורינו, דולומיטיים, קורמאייר, ססטרייר, סלה רונדה, מדונה די קמפיליו, גולשים באלפים האיטלקיים.

חופשת סקי באיטליה

איטליה מושכת אליה גולשי סקי רבים, הדולומיטים האיטלקיים שיושבים בין האלפים הצרפתיים, השוויצריים והאוסטריים בונים מרחבי גלישה גדולים,

השמש ברוב ימי הסקי באיטליה, האוכל האיטלקי, שמחת החיים הופכים את החוויה של חופשת הסקי למושלמת

באיטליה תוכלו להינות מכל סוגי החופשות, מלונות באתרי הסקי, דירות נופש, ואפילו קלאב מד.

חבילות סקי לדוגמא:

אתר הסקי סלה רונדה –    חבילה הכוללת טיסות למילנו ביום ראשון, 7 לילות במלון 3* על בסיס חצי פנסיון (מלון פנורמה או אחר), 6 ימי סקי פס  – מחיר החל מ 1349 יורו לאדם בחדר זוגי

אתר הסקי פאסו טונלה –  חבילה הכוללת טיסה לורונה ביום שישי, 7 לילות במלון 4* על בסיס חצי פנסיון (מלון דיאמנט או אחר), 6 ימי סקי פס – מחיר החל מ 1699 יורו לאדם בחדר זוגי.

עיירת הסקי מדונה  –    חבילה הכוללת טיסה לורונה ביום שישי, 7 לילות במלון 4* על בסיס חצי פנסיון (מלון קריסטל פאלאס או אחר), 6 ימי סקי פס – מחיר החל מ 1649 יורו לאדם בחדר זוגי.

 

דולומיטי סופרסקי (Dolomiti SuperSki) הוא סקי פס (Skipass) משותף לשנים-עשר אתרי סקי בהרי הדולומיטים שבצפון איטליה. זהו הסקי פס המשותף השני בגודלו בעולם (אחרי זלצבורג סופר סקי Salzburg Super Ski).

הוא מאפשר גלישה על מסלולים באורך של 1,200 קילומטרים ושימוש ב-450 מעליות סקי שונות, בגבהים שבין 3,200-1,500 מטרים.

חלק משנים-עשר האתרים הכלולים בסקי פס המשותף- מקושרים זה לזה על ידי מעליות סקי ומסלולי סקי, ואילו חלקם האחר אינו מקושר. אזור הסקי המפורסם ביותר הכלול בדולומיטי סופרסקי הוא טבעת המסלולים של סלה רונדה, המקיפה את קבוצת סלה, והכוללת מסלולים מארבעה אזורי סקי שונים.

אזורי הסקי השייכים לדולומיטי סופרסקי:

  1. קורטינה ד'אמפצו (Cortina d'Ampezzo)
  2. פלאן דה קורון (Plan de Corones)
  3. אלטה באדיה (Alta Badia)
  4. ואל גרדנה-אלפי די סיוזי (Val Gardena-Alpe di Siusi)
  5. ואל די פאסה-קארצה (Val di Fassa-Carezza)
  6. אראבה-מרמולאדה (Arabba-Marmolada)
  7. אלטה פוסטריה (Alta Pusteria: Baranci, Monte Elmo, Croda Rossa di Sesto)
  8. ואל די פיימה-אובראגן (Val di Fiemme-Obereggen)
  9. סן מרטינו די קסטרוצה-פאסו רולה (San Martino di Castrozza-Passo Rolle)
  10. ואלה איזארקו (Valle Isarco (Plose)
  11. טרוואלי (Trevalli)
  12. מונטה צ'יווטה (Monte Civetta)
  13. קאנזיי (canazei)

להלן מידע על אתרי הסקי המומלצים באיטליה:

קורטינה ד'אמפצו (Cortina d'Ampezzo)

בעיניי רבים מדובר באתר הסקי היוקרתי ביותר באיטליה. נחשב גם לאחד הוותיקים ביותר ובין השגיו השונים הוא מארח תחרויות גלישה מקומיות ובינלאומיות ואף אירח את אולימפיאדת החורף בעבר. באתר שלושה אזורי סקי כך שהוא מתאים לגולשים בכל הרמות.
דרגת קושי: כל הרמות. פחות מתאים לגולשי סנובורד.

סלה רונדה (Sella Ronda)

אתר זה מתאפיין בעשרות מסלולי סקי הנושקים וממשיכים זה אחת זה ויוצרים יחדיו מסלול ארוך אשר מקיף את רכס סלה המרהיב ועובר בעמקים היפהפיים המקיפים אותו

– מרמולדה, ואל דרנדה, ואל די פאסה ואלה בדיה – בכל אחד מהם ניתן להתחיל ולסיים את המסלול המעגלי. היות והמסלול מעגלי מאפשר לגולשים ליהנות משעות רבות של גלישה רצופה.

דרגת קושי: בעיקר בינונית ומעלה.

פאסו טונלה (Passo del Tonale)

אתר סקי לא גדול אך נחשב לאחד מאתרי הסקי הגבוהים ביותר בארץ המגף ומציע לא מעט מסלולי גלישה שמתאימים לגולשים, כך שהוא אהוב על משפחות, גולשי סנובורד ומי שלא מחפש אתגרים חדשים. בנוסף, אתר זה נחשב לזול באופן יחסי לקודמיו ויש בו הרבה בתי ספר לגלישה ביחס לגודלו.
דרגת קושי: בעיקר מתחילים.

ליוויניו (Livigno)

אתר זה שוכן בעמק ליוויניו אשר גובל בשוויץ ומציע עשרות מדרונות סקי בכל דרגות הקושי. הודות לגובהו הרב עונת הסקי באתר זה מתחילה כבר בנובמבר ונמשכת לעתים עד מאי

האזור מלא במסעדות וחנויות כך שמדובר בחופשה נפלאה לכל המשפחה.
דרגת קושי: כל הרמות, בעיקר מסלולים אדומים.

מדונה די קמפליו (Madonna di Campiglio)

אתר זה אינו חלק מהדולומיטי סופר-סקי אך היות שהוא מציע לא מעט מסלולים נהדרים למתחילים, הוא בהחלט ראוי להיכלל ברשימה זו.

מדונה די קמפליו נחשב לקטן יחסית לקודמיו אך היות והוא מקושר לאתרים נוספים, הגולשים בו יהנו בסך הכל מלמעלה מ-100 ק"מ של גלישה מהנה ונופים אלפיניים מרהיבים ביופיים.
דרגת קושי: בינונית ומטה עם כמה מסלולים קשים. מתאים למשפחות.

ססטרייר (Sestriere)

אתר סקי מפורסם אשר נמנה בין אתרי הסקי המפורסמים והוותיקים ביותר מבין אלו שנמצאים על מדרונותיהם של רכס הרי האלפים. ככזה, פועל האתר כבר משנת 1934 אז נפתח לראשונה לקהל הרחב ועד מהרה כבש את לבם (ומגלשיהם) של חובבי הספורט החורפי. כיום פועלים במקום כמה מועדוני גלישה נחשבים שמציעים חבילות במחירים שנחשבים נוחים ואת הפסגות הגבוהות מכסים בשלג תותחי שלג עוצמתיים שמאפשרים לקיים במקום גם תחרויות גלישה ואירועי חורף.
דרגת קושי: הכל כולל הכל, גם קשים במיוחד.

קורמאייר (Courmayeur)

הפעם מדובר באתר סקי קטן אך עם אווירה קסומה שגוררת תגובות נלהבות אשר מושכות אליו גולשים רבים, בעיקר כאלה שרוצים ליהנות מנופש בניחוח כפרי עם נופים אותנטיים, מסעדות מהטובות ביותר באזור ומסלולי גלישה רחבים. בין המסלולים השונים ישנם גם לא מעט כאלה שמתאימים לגולשי סנובורד.
דרגת קושי: מתחילים עד מנוסים.

צ'רביניה (Cervinia)

את הרשימה המכובדת שלנו נסגור עם אחד האתרים הנפלאים ביותר שמציע מסלולי גלישה איכותיים ורחבים, שלג מעולה ועונת סקי שנמשכת זמן יחסית רב. אתר הסקי צ'רביניה נמנה בין האתרים הטובים ביותר באזור זה באיטליה והוא גם הגבוה יותר וכולל מעבר לאתרים סמוכים בשוויץ. אומנם מדובר באתר שמציע בעיקר מסלולים למתחילים ולסנובורד אך המבקרים בו יהנו מאטרקציה מיוחדת במינה והיא הקרחון האדיר Plateau Rosa שמאפשר למי שחפץ בכך לגלוש גם בקיץ.
דרגת קושי: כל הדרגות, אך בעיקר מתחילים.

 

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..