יוון, חופשות משפחתיות ביוון, חופשות באיי יוון, חופשה עם ילדים ביוון, קניות ביוון, מדריך טיולים ליוון, מדריך לאתונה, מדריך לסלוניקי, כרתים, רודוס, שייט ביוון, שייט ביאכטה, קוס, מילוס, קרפטוס, איוס, טיסות לאיי יוון, לפקדה, מסלולים ביוון, הפלגות ביוון

אתונה והמלצות לנוסע העצמאי ביוון

אתונה בירת יוון היא עיר ללא הפסקה, הפתעה אמיתית למבקרים בה פעם ראשונה, כולם כבר שמעו על ההיבטוריה של העיר ומכירים את הפרתנון על האקרופוליס, האגורה העתיקה, רובע הפלאקה המפורסם שלמרגלות האקרופוליס, אצטדיון השיש פנאתינאיקו (שאירח את המשחקים האולימפיים הראשונים של העידן המודרני) ועוד שלל אתרים היסטורים בעלי חשיבות. אך עם זאת יש באתונה הרבה יותר, שווקים תוססים, טברנות עם מוזיקה וריקודים עד הבוקר בליווי בוזוקי, אוזו והזמרים המפורסמים, מסעדות נהדרות עם מאכלים מעולים, קניות בזול, ביקור בנמל של פיראוס ולאכול במסעודת הדייגים וכמובן אפשרות לצאת לשייט לאיים הסרוניים, הידרה, אגינה, אגיסטרי ועוד.

מבחינת אטרקציות למשפחות וילדים באתונה עצמה יש לונה פארק, פארק מים וסיורי אוטובוס פתוח בהם ניתן לעלות ולרדת כמה שרוצים והאוטובוס מגיע עד לפיראוס.  מחוץ לעיר יש גן חיות חמוד וגם לידו יש פארק מים ענק ואאוטלט של מקארתור.

עיר ללא הפסקה, שער חשוב לטיסות לעולם – אתונה

טיסה בלבד ברגע האחרון החל מ 199 דולר 

לאלו שמעוניינים בחופשה קצרה לנקות את הראש:

טעימה קטנה  מלון דייב רד  3* ל 2 לילות מ 375 דולר לאדם על בסיס לינה וארוחת בוקר  (17/06-19/06/24)

נופש יווני,  אווה ריביירה ריזורט  4*  ל 4 לילות מ 555 דולר לאדם שהייה על בסיס הכל כלול   (16/06-19/06/24)

סום"ש יווני,  מלון פליי תיאטרו   4* ל 3 לילות מ 639 דולר לאדם על בסיס לינה וארוחת בוקר  (20/06-23/06/24)

חבילה מנצחת לסופ"ש, 3 לילות במלון אלקטרה מטרופוליס 5* מ 1519 דולר לאדם על בסיס בוקר (27-30/6/24)

חבילה מעולה, 4 לילות במלון בראון ביץ' אוויה  4* החל מ 699 דולר לאדם  על בסיס הכל כלול ! (23/6-27/6/24) (כולל העברות)

שבוע יווני מעולה במלון איליה גרנד קורינטיה ריביירה *5 החל מ 1379 דולר על בסיס חצי פנסיון (07/7-14/07/24) (נמצא בפלפונס – לא כולל העברות או רכב)

המחירים בדולר לאדם בחדר זוגי בהתאם למצויין בהצעה

המחיר לא כולל מזוודות או העברות.

תקופה מעולה לגלות את אתונה, ללכת להופעות הבוזוקי המפורסמות ולהינות בטברנות.

כמובן שניתן להצטרף לטיולים מאורגנים , חבילות להופעות ועוד.

לאלו מכם שמעוניינים בטיול מחוץ לאתונה, להלן הצעה למסלול טיול עצמאי ביוון

Monastery of Roussanou, UNESCO world heritage Meteora, Greece

יום 1. לאחר נחיתה באתונה בירת יוון, נצא לטיול בחצי האי פלפונז peloponeese, אזור הררי עם נוף מרשים, לאחר תצפית ממרומי הגשר על תעלת קוריתוס המרשימה Corinth canal, אשר נחפרה לפני יותר מ 100 שנה, התעלה הארוכה בעולם לאחר תעלת פנמה, נמשיך לאורך מפרצי הים האיגאי, דרך כפרים טיפוסיים, נמשיך למבני התרבות הנפלאים של אפידאורוס Epidavros הכוללים את  האמפיתיאטרון העתיק בעל האקוסטיקה המושלמת, המקדש של אסקלפיוס , אל הרפואה היווני, ניתן גם לבקר במוזיאון הארכיאולוגי, (אפשרות אחרת היא להגיע דרך מיקנה Mikines, שם תוכלו לראות מבני קבורה קדומים ומבני אבן עתיקים ) נמשיך לעיר נפפליון, אחת הערים היפות ביוון, שוכנת במפרץ ארגוליס, אשר היתה הבירה הראשונה של יוון, נצפה על העיר מהאזור בו שכנה מצודת אקרונפפליון, נטייל בין הסמטאות הציוריות של העיר, לינה בננפליון Nafplion.

יום 2. עם בוקר ניסע בדרכים ההרריות של חצי האי פולופונס, מגיע לאולימפיה Olympia, עיירת הספורט בה נולדו המשחקים אולימפיים, נבקר בעתיקות של האיצטדיון האולימפי, הממצאים הארכיאולוגים הקשורים לאלים זאוס והרה, מומלץ לבקר גם במוזיאון הארכיאולוגי, משם נמשיך לקלאבריטה, אופציה אחת היא לעבור בדרך את מערת האגמים אשר מאפשרת לשוט בתוך מערת נטיפים נפלאה, אופציה נוספת, מלאבריטה לקחת את הרכבת לכיוון דיאקופטו, הרכבת עוברת מעל קניון ווראיקוס, בתוך מנהרות ובנופים מקסימים kalaveritha train, מדיאקופטו נמשיך בנסיעה לאורך חוף הים לכיוון העיר פטרס patras, השלישית בגודלה ביוון, ניתן להתרשם מהעיר העליונה והעיר התחתית, לבקר בתיאטרון הרומי ובכנסיית השליח אנדרו, אחר כך נחזור לעיירה פורטו ריו ללינה.

יום 3. עם בוקר ניסע לקיליני  kilini ממנה ניתן לעלות על מעבורת לאחד האיים האיוניים זקינטוס, קורפו, לפקדה או קפלוניה, ניתן לראות את התיאור בדף המתרכז באיים היווניים, כל אחד מהאיים האלו מבטיח חופים קסומים , שווקים מקומיים ואטרקציות נוספות (את האיים רשמנו כיום אחד, אבל, אפשר וכדאי גם לשלב ביקור במספר איים עם לינה לפחות באחד מהם)

יום 4.  לאחר שביקרנו באיים, נמשיך לכיוון העיר יאנינה ioannina, משם נמשיך צפונה אל חבל זאגוריה, נבקר בכפר הרועים מונודנדרי Monodendri, הבנוי מאבן ציפחה,  נטייל בסמטאות הכפר ועל שפתו של קניון ויקוס המדהים, זהו הקניון העמוק ביותר בעולם, ( לאוהבי טיולים רגליים ורפטינג מומלץ לתכנן מספר ימים של טיול בין הכפרים של חבל זאגוריה ובתוך הקניון ), נשקיף מן המנזר אשר על צלע הקניון לנוף המדהים נמשיך לכפר קיפי kipoi , שם נראה את גשרי הרועים העשויים אבן , מעל לנחלים, נחזור ללינה ביאנינה.

יום 5. נטייל ביאנינה, בירת חבל אפירוס, קרויה על שם יוחנן הקדוש, העיר שוכנת לחוף אגם פאמבוטידה, נטייל בעיר העתיקה המוקפת חומה, במצודת העיר וברחוב היהודים כולל בית הכנסת הייחודי, ניתן לשוט לאי במרכז האגם עליו מבצר ביזנטי ומוזיאון עלי פאשה, לאחר הטיול בעיר, נחצה את הרי הפינדוס בדרך אגנטיה, עד לכפר הוואלכי מצובו metsovo, כפר גדול ומרשים המוקף הרים, משם נמשיך לעיר קלאמבקה Kalampáka  הסמוכה למנזרים התלויים של מטאורה, זו כמובן גולת הכותרת של הטיול ונקודת חובה לכל מטייל ביוון, העיר בנויה למרגלות הצוקים האדירים , כדאי לבקר באחד המנזרים, להתרשם מחיי הנזירים ולהינות מהנוף הנשקף מהם, את הלילה נוכל לבלות בקלמבקה או להמשיך לעירה לאריסה larissa, לאריסה בירת אזור תסלי, אחת הערים העתיקות ביוון, היא הרביעית בגודלה, משלבת חקלאות וחיים סטודנטיאליים, ניתן לטייל בה ולראות את האקרופוליס והתיאטרון, ללכת בפארק אלקאזר לאורך נהר הפיניוס, להינות מחיי הלילה תוססים הכוללים טברנות, בתי קפה.

יום 6. ( הטיול שלנו מבוסס על שבוע בלבד, אבל, ניתן להמשיך מכאן לכיוון סלוניקי או לחצי האי פיליון, לעמק מקדוניה ומפלי לוטרקי ) בדרכנו חזרה לאתונה נעצור להתרעננות בעיירת החוף קאמנה וורלה kamena vourla, כאן תוכלו לטייל בעיירה בטיילת בין בתי הקפה והמסעדות, ניתן לבקר באנדרטה של ליאונידיס מלך ספרטה ובמעיינות החמים של תרמופילה, את המשך היום נבלה באתונה, ביקור באקרופוליס, מקדש זאוס, שער אדריאנוס ונסיים בטיול באזור הפלאקה בין בתי הקפה והטברנות.

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..