ספרד, טיולי משפחות בספרד, מסלולי פראדורים בספרד, המלצות לחופשה בספרד, המלצות למדריד, המלצות לברצלונה, טיולי יין בספרד, מסלולים לנוסע העצמאי בספרד, חופשות משפחתיות בספרד, חופשה עם ילדים בספרד, כפרי הנופש המובילים בספרד, פארקי שעשועים בספרד, פארק השעשועים בונה ויסטה, ציורים ופיקאסו בספרד, יצירות דאלי בספרד, מסלולי הליכה בספרד, מסלולי אופניים בספרד, כדורגל בספרד, ריאל מדריד,

מסלול פראדורים באנדלוסיה דרום ספרד

טיול פרדורים בספרד – המורשת האנדלוסית למטייל העצמאי

טיסה ישירה למלגה 12-19/9 – רק 359 דולר !

הכירו את ההיסטוריה והתרבות אל-אנדלוסית. המסלול מזמין אתכם ליהנות מטעמי המטבח מקומי, פסטיבלים מקומיים ומנהגים של העיירות והכפרים האותנטיים שמרכיבים את הפאזל הספרדי

בספרד יש כ 90 פרדורים, המנוהלים על ידי רשת ממשלתית. רובם שוכנים במבנים היסטוריים, כמו מבצרים, מנזרים, בתי חולים וארמונות, ומיעוטם במבנים מודרניים, שעיקר ייחודם הוא במיקומם באתרים בעלי נוף מדהים או ערך היסטורי ייחודי.

הטיול המוצע מבוסס על טיסות למאלגה בדרום, אך כמובן שניתן לערוך את הטיול ולהתחיל במדריד בירת ספרד המקסימה.

מסלול הטיול: – אנדלוסיה

פראדור מלאגה גיברלפארו De Malaga Gibralfaro Parador

משדה התעופה של מלגה ממשיכים לנקודת תחילת המסלול. נתחיל בסיור בעיר העתיקה ובעיר החדשה. כאן גם נשלב את הפן היהודי,  רשב"ג – רבי שלמה אבן גבירול. שעל יד האנדרטה שלו ניתן לקרוא מיצירותיו של אחד מגדולי משוררי ספרד מימי הביניים. נמשיך ונחלוף על פני הקתדראלה הגדולה, אחד המבנים המרשימים בעיר שבנייתו החלה במאה ה- 16 ומעולם לא הסתיימה. אחד המגדלים שלה המתנשא לגובה 84 מטר, הקתדראלה הינה המבנה השני בגובהו באנדלוסיה, אחרי ה"חירלדה" (מגדל הפעמונים בסביליה). לקתדרלה יש חזית בסגנון בארוק עם וויטראז'ים יפים במיוחד. בהמשך נעלה למצודת אלקאסבה, מבצר מימי השלטון המוסלמי בדרום ספרד, שנבנה במאה ה-11. מבצר זה הוא השמור ביותר מסוגו בספרד כולה. מהמקום יש תצפית מרהיבה על כל העיר, הנמל והים.

נקודות עניין נוספות במלגה: התיאטרון הרומי והגנים המרהיבים, טירת גיברלטרו, מוזיאון קתדרלה, מוזיאון פיקסו ועוד.

פרדור דה רונדה .De Ronda Parador

העיירה רונדה (Ronda), אשר בחבל אנדלוסיה בדרום ספרד, נחשבת לכפר הלבן היפה ביותר ובצדק. כאשר מגיעים אל העיירה, אחרי טיפוס מתמשך בכביש הפתלתל המוביל אליה, חשים השתאות רבה לנוכח המצוק העצום עליו היא שוכנת ולמראה התהום העצומה הפרושה מתחתיו.

רונדה מחולקת לשני חלקים: העתיק והחדש, החצויים ע"י ערוץ הגוודלווין . גשר אבן "פואנטה נובו", מחבר את שני חלקי העיר.. העיר העתיקה נשלטה ע"י ברברים שמוצאם מהסהרה, עד המאה ה15 ניכרת בבנייה ההשפעה של האדריכלות האיסלמית. לאחר כיבושה של רונדה בידי הספרדים וגידולה של העיר, בחרו אמנים אמריקאים כארנסט המינגווי ואורסון וולס, לבלות את הקיץ ברונדה, הם כתבו בשבח העיר היפה שנודעה גם במלחמות השוורים ב"קורידה". נערוך סיור רגלי קצר בעיר החדשה ונחצה את הגשר לעיר העתיקה, בה נלך לאורך הטיילת שעל החומות. נראה את המבנים ששרדו עת שלטו בעיר המוסלמים

הפאראדור של רונדה (Parador de Ronda) הוא אחד מהפאראדורים הידועים של ספרד ובעבר שימש המבנה בו הוא שוכן כבית העירייה. הוא שוכן על שפת המצוק וסמוך לגשר המפורסם של העיירה (Puente Nuevo), ומחדריו וחדר האוכל שלו נשקפים נופים נפלאים על העמק.

פרדור דה קרמונה Parador De Carmoa

מקום האירוח פרדור (Parador de Carmona) דה קרמונה שוכן במבנה שהיה פעם מבצר מוּרי שנבנה במאה ה-14; הוא מציע נוף מרהיב של האזור הכפרי ושל נהר קורבונס (Corbones). תוכלו ליהנות מהנוף בברכה העונתית ולסעוד במסעדה האלגנטית.

המבנה הוא דוגמה נפלאה לארכיטקטורה המוּרית; הוא מתגאה בפרטי עיצוב נהדרים, כולל חצר מרכזית יפה, תקרות מקומרות, מבני אבן מקוריים ומרפסות מרווחות. תוכלו להתפעל ממזרקה הבנויה בסגנון מודחאר, לטייל בגנים היפים וליהנות מקריאה שקטה או לשבת תחת הגלריות הקמורות.

חדרי השינה הגדולים והמוארים מעוטרים בסגנון קלסי ואריחים בסגנון סביליה ושניהם יחד מדגישים את התכונות המקוריות של מבצר זה, שנבנה במאה ה-14. החללים מלאים בשטיחי קיר ובריהוט עתיק המתקיים בהרמוניה מלאה עם תולדות המבנה.

חדר האוכל של מקום האירוח ידוע בתור אחד היפים ביותר בפרדורים (Paradores) ומוגשות בו מנות עונתיות ומנות המאפיינות את המקום, כולל מנות מיוחדות מבשר חוגלה ותרד פיקנטי בנוסח קרמונה (Carmona).

קרמונה היא עיירה עתיקה ומהממת, בה כנסיות, ארמונות  וחומות עתיקות.

המיקום של הפראדור כחצי שעה נסיעה מהעיר סביליה  Seville  ולכן מאפשר ביקור בעיר הבירה המקסימה של אנדלוסיה,

את הטיול לסביליה כדאי להתחיל בקתדרלה עוצרת הנשימה של סביליה, שנמצאת בשדרות המרכזיות Avenida de La Constitucion.  זהו אתר החובה העיקרי של העיר. הכניסה לקתדרלה היא מכיכר Virgen De Los Reyes  והיא בחינם. אל תפספסו את קברו של כריסטופר קולומבוס, שנמצא בחלקה המזרחי של הכנסיה ואשר נישא על ידי דמויות של ארבעה חיילים. החירלדה – מגדל הפעמונים של העיר הוא אתר חובה נוסף, ממנו נשקף נוף של העיר. ממש מאחורי הכנסיה נמצא הארמון היפהפה, שגם בו כדאי לבקר.

בסביליה עוד אתרים נפלאים כגון האלקזר, מגדל הזהב וזירת השוורים, בסביליה המודרנית ניתן לערך וקניות, לראות מופע פלמנקו או לסעוד ארוחה טובה.

פרדור קורדובה Parador De Cordoba

כשמגיעים לקורדובה חייבים לראות את  המסגד הגדול (Mezquita). מבנה מרשים המשמש היום כקתדרלה, למעשה, אך בעברה המוסלמי של העיר שימש כמסגד. זהו מבנה ענק, המעורר השתאות כבר במבט מבחוץ וזו אף גדלה עם הכניסה פנימה וההתבוננות במאות הקשתות, הצבועות אדום ולבן, התומכות במבנה. אם אתם מגעים לקורדובה משעות הצהרים ואילך, מוטב להשאיר את הביקור במסגד לבוקר למחרת, שכן הכניסה אליו חופשית לבודדים עד השעה 9:30

התחילו את הביקור בעיר ברובע היהודי, שהמסגד הוא חלק ממנו, שוטטו ברחובות הצרים והמטופחים עד שתגיעו אל בית הכנסת המפורסם של העיר, שנמצא ברחוב Calle de los Judíos  20.  כיום הוא משמש כמוזיאון בלבד ולא מתקיימות בו תפילות. ממול קיים בית כנסת פעיל קאזה אל ספרד, מדובר במוזיאון יהודי מרתק, המציג את המסורות והמנהגים היהודיים, כולל התייחסות לתקופת האינקוויזיציה והרדיפות שעברו יהודי ספרד. בקומה השניה פועל בית הכנסת ושם גם מופיע הסבר על מהותו של בית הכנסת וחשיבותו עבור העם היהודי.

רבי משה בן מיימון, הרמב"ם, נולד בקורדובה, ועד היום דמותו מופיעה בכבוד במקומות שונים בעיר. בכיכר טיבריאדוס (Tiberiadus) אשר ברובע היהודי ניצב פסל שלו, לא הרחק מהמסגד נמצאת סמטת הפרחים, סמטה קטנה ומעוטרת בעציצים צבעוניים.

לפני השקיעה כדאי לצעוד לעבר הגשר הרומי, אשר נמצא ממש מאחורי המסגד. הגשר חוצה את נהר גוודאלקיביר (Guadalquivir).  זהו אמנם גשר חדש, אך חלק מיסודותיו עתיקים. הביטו אחורה ותוכלו לראות את חומות העיר והמסגד מוארים – מראה מקסים. אזור המסעדות והטאפסים נמצא בעיר החדשה, מומלץ ללכת על רחוב Jesus Y Maria שמגיע אל הכיכר המרכזית Plaza de las Tendillas,  זהו גם אזור מומלץ לשופינג.

למחרת בבוקר עשו דרככם אל המסגד/קתדרלה של העיר ולאחר שתקדישו לו כחצי שעה, עשו דרככם לעבר מבצר האלכזאר, שנמצא לא הרחק משם וסיירו בגנים המטופחים שבמרכזם בריכות מים.

הפאראדור של גרנדה

המבנה שמשמש כיום כפאראדור סן פרנסיסקו (Parador San Francisco) בגרנדה (Granada) נמצא בתוך מתחם הארמונות של אלהמברה, אחד מאתרי התיירות המרכזיים של ספרד, הוא נבנה במאה ה- 15 ושימש כמנזר. פאראדור זה נחשב לפופולארי ביותר בשל מיקומו המצויין הצופה אל הארמון ויש להזמין אליו מקומות זמן רב מראש. כל אחד מארבעים החדרים מעוצב באופן שונה, אך בכולם ניכר שילוב בין סגנון מוסלמי לנוצרי ויש בהם ציורי פורטרטים רבים וריהוט קלאסי. אחד מהחדרים המיוחדים במלון הוא חדר מספר 304, ששמו Torre del Alba. בקומה התחתונה של החדר יש לאונג' חמים ואילו חדר השינה שוכן במגדל בעל חלונות הפונים אל כל אחד מארבעת כיווני רוחות השמיים, ממש כמו מגדל תצפית, וחושפים בפני הלנים בחדר את מראה גני החנרליפה, הארמון והרי הסיירה נבאדה.

הפרדודים הקסומים ממוקמים במרכז הטבע באתרים היסטורים או במקומות בעלי נוף עוצר נשימה

פרדורים נוספים באנדלוסיה :

אנטקווירה ANTEQUERA

ג'יאן JAEN

אובדה UBEDA

פרדורים באזור מדריד :

טולדו TOLEDO

דה קואנקה DE CUENCA

מנזנרס DE MANZANARES

** מחיר 1199 יורו לאדם בחדר זוגי – בראש השנה 12-19/9 !

** מחיר 1299  יורו לאדם בחדר זוגי – חודשים פברואר, מרץ, מאי, ספטמבר

** מחיר 1525 יורו לאדם בחדר זוגי – אפריל, יוני, יולי, אוגוסט, אוקטובר

*** תוספת 150 יורו בחגים

המחיר כולל

** טיסה למלאגה  הלוך וחזור

רכב ל-7 ימים מסוג אופל אסטרה או דומה
לינה 7 לילות בפרדורים ע”ב לינה וארוחת בוקר
מיסי נמל ובטחון

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..