חופשה בפרובאנס, דרום צרפת, רומנטיקה, פריחת הלבנדר, טירות וערים מימי הביניים, סיור בעקבות אמני הרנסאנס, ואן גוך, סזאן, ניס, מארסיי, מסעדות גורמה ויין משובח

מסלול טיול בפרובנס PROVENCE

פרובנס בדרום צרפת הינה אחד האזורים היפים ביותר בצרפת, מצד אחד היא גובלת בים התיכון ובריביירה הצרפתית והאיטלקית, מצד שני באזור הדורדון.

הנופים של צרפת התפרסמו בכל העולם מהציורים של מיטב הציירים, עיירות עתיקות בראש הגבעה, מוקפות בנופים של גפנים, ועצי פרי ונוי, בתוך בליל של צבעים ובמיוחד הצבע הסגול של שדות הלבנדר.

האזור של פרובנס גם מפורסם מאוד במאכלים המיוחדים, מסעדות הגורמה וכמובן היינות הנהדרים.

את היום הראשון של הטיול אנו ממליצים להתחיל באביניון AVIGNON, עיר מקסימה של תיאטרון והיסטוריה בה תוכלו לטייל בעיר העתיקה, לראות את ארמון האפיפיורים, שער אביניון (מהשיר המפורסם), ניתן לטייל בעיר, לבקר במוזיאונים, להשקיף על נהר הרון, לאחר מכן מומלץ להמשיך ולטייל בכפר קרפנטרה CARPENTRAS, שם תוכלו לטייל במדרחוב, להינות מבתי הקפה ואף לבקר ברובע היהודי ובית הכנסת.

את היום השני נתחיל בסיור בעיירה סן רמי SAINT REMY DE PROVENCE  , בקרו בעיר העתיקה שנשתמרה באופן מדהים, במיוחד כדאי לבקר ביום השוק (ד'), מכאן ניתן להמשיך ליקב המפורסם שאטו רומני, יקב מוקף כרמים וחצוב בהר (לאוהבי היין חובה לשקול יום טיול לשאטונף דה פאפ עם סיור בעיירה אורנג'), נקודה מעניינת נוספת אתר גלאנום (GLANUM) שם נתגלו שרידים מהעיר הגאלו-רומאנית, נמשיך לפנינת פרובנס LES BAUX DE PROVENCE, עיירה עתיקה מדהימה ותיירותית מאוד, תוכלו לטייל בין החנויות ולסיום להשקיף על הנוף הנפלא (במערה החצובה ליד יש לפעמים מופעים ותערוכות).

ביום השלישי נבקר בעיר ארל ARLES  העיר מפורסמת באמפיתיאטרון הרומי וכמובן בתמונות הצייר ואן גוך אשר צייר בה את יצירותיו החשובות, בארל תוכלו לבקר בעיר העתיקה, במוזיאונים, בשוק, כדאי לתאם ביקור בעיר בזמן אחד מהפסטיבלים , כמובן שזה ישדרג את כל הטיול, בערב ניתן להינות מאזור הבילויים ההומה , לבקר בפאבים ובמסעדות הנפלאות.

היום הרביעי הוא יום של טבע, אפשר להתחיל  בעיירה אייג מורט AIGUES MORTES ממנה ניתן לצאת לשייט בין האגמים והתעלות, בעיירה העתיקה והמבוצרת, ניתן לבקר בבית הכלא ולטייל על החומות, לחילופין , ניתן פשוט לנסוע לשמורת הטבע של הקמארג  CAMARGUE, בין 2 היובלים של נהר הרון RHONE RIVER שם ניתן לצאת לטיול רגלי, לרכב על סוסים, לחזות בעופות השונים כולל פלמינגו ועוד סוגים שונים של ברווזים ואווזים, סוסי בר ושוורים,  באזור הקמארג חוגגים הצוענים בכל שנה את פסטיבל ה"מרדי גרא" המפורסם, לסיום כדאי להגיע לעיירה סיינט מארי לה מר, SAINT MARIES DE LA MARE העיירה ממוקמת על חוף הים התיכון באזור השמורה, עיירה קטנה ורומנטית עם חוף נפלא.

היום החמישי ניתן להתחיל בעיירה איל סור לה סורג ISLS SUR LA SORGUE   עיר ציורית עם בתי קפה לאורך התעלות, בעיר זו יש שוק של עתיקות בימי ראשון, נמשיך לשמורת הטבע של לוברון LUBERON, תוכלו לטייל בין ההרים הירוקים לעיירות הקטנות, נמשיך לכיוון מעיינות לה פונטיין דה ווקלוז, למרגלות הצוק, שם זרם המעיינות החזק ביותר בצרפת, משם נמשיך לעיירה רוסילון ROUSSILLON , שבתיה צבועים באדום חום ממחצבות האוקרה, אפשר עוד לטייל לעיירה גורד המהממת GORDES   אשר בתיה בנויים על המצוק, ולסיים בעיירה אפט APT , עיר מסחר תוססת, כאן תטיילו בסמטאות העיר העתיקה, אפט  ידועה כמרכז של מאכלים ייחודיים וכמובן יינות הרון, מידי שבת מתקיים בעיר שוק עשיר של מאכלים.

ביום השישי ניסע לעיירה אייקס אן פרובאנס AIX EN PROVENCE, עיר תוססת בה מעיינות חמים, עיר עתיקה ציורית ומוזיאון לצייר סזאן CEZANE שהתאהב בה,  משם נמשיך לעיירה הציורית קאסיס CASSIS, בה נמל דייגים וטיילת קטנה עם בתי קפה ומסעדות, נעלה במסלול ההררי היפה שמשקיף מלמעלה על העיירה וממשיך לכיוון העיירה לה סיוטה LA CIOTAT, עיר נמל שמחברת בין פרובאנס לריביירה הצרפתית.

היום השביעי של הטיול מוקדש למרסיי, כדאי לסייר בנמל הישן, קתדרלת מאיור CATHEDRAL DE LA MAJOR, מבצר סיינט ויקטור, רחוב לה קארבייר ההיסטורי, ישנם גם מספר מוזיאונים – המוזיאון ההיסטורי של מרסיי, מוזיאון לאומנות MUCEM, מוזיאון האומנות הטובה ועוד. זו ההזדמנות להשלמת הקניות וכמובן חייבים לאכול מרק בויאבז וקוסקוס.

 

  • מקומות מומלצים נוספים,  טיול לקניון ורדון המרהיב ביופיו, עד העיירה המקסימה קסטלן CASTELLANE, עם כנסיית נוטר דם דה רוק, במרחק שעה משם תוכלו להגיע לכפר התלוי מוסטייר סיינט מארי MOUSTIERES SAINTE MARIE, שדורג ככפר היפה ביותר בצרפת.

כמובן שהריביירה הצרפתית עם עיירות החוף, הכפרים הציוריים והמרינות היא המשך חובה לטיול בצרפת, אבל, זה בטיול הבא.

לגבי הלינה בפרובאנס, ניתן לשהות בכפר הנופש פונט רויאל או ללון לאורך המסלול עם בתי מלון קטנים או בטירה מפוארת.

לחילופין, ניתן לבחור בתי מלון קטנים ומשפחתיים (בנינו עבורכם חבילות לשהות קצרה עם לינה במלון 3 כוכבים קטן ומיוחד בסן רמי ל'אמנדייר)

מלון ל'אמנדייר הינו מלון 3 כוכבים מקסים במרחק הליכה קצר ממרכז העיר, המלון נמצא במרכז הנוף של פרובנס, לשירות האורחים בריכת שחיה, חדרים נעימים עם טלויזיה, מייבש יער, מרפסת ו WIFI, ניתן לקבל חדרים עם מיזוג אוויר בתוספת מחיר.

http://www.hotel-amandiere.com/

חבילה הכוללת טיסה לניס בימים ראשון או חמישי, 3 או 4 לילות במלון ל'אמנדייר ורכב תעלה 629 יורו לאדם בלבד.

** חבילות לחודשים נובמבר, דצמבר,

מחיר לאדם בספטמבר, אוקטובר 799 יורו, בחגים תוספת של 200 יורו נוספים.

המלצות נוספות ומדריך לטיול בפרובנס ודרום צרפת

לפרטים נוספים על הטיול:
טיולים נוספים שאולי יעניינו אותכם

אולי יעניין אתכם גם..